helg

publicerat i Allmänt;
En del av lördagen tillbringade vi vid fotbollsplanen i Tenhult, det var Hanna och hennes lag som spelade mot TIFs damlag. Konstigt nog så var det första gången som jag inte hejade på Tenhult, och det kändes inget lustigt alls faktiskt. Det blev 1-1 och det var väl en rättvis siffra enligt min åsikt.
Ella var hemma och ute på utflykt med farmor, de var i lekparken och åt "ute". Hon blir bara rastlös och irriterad av att hänga med och vara tvungen att kolla på samma sak för länge... Under tiden som vi var borta hade mormor kommit hem till oss. Hon åkte hit med min bror som skulle med Viktor till Axamo för att köra go-cart. 
När övriga familjen drog till Kinnarps för att titta på premiärmatchen för HV, åkte mormor, Ella och jag och rastade oss på en skolgård här i närheten. 
...och med facit i hand, så blev ju utgången av hockeymatchen lyckad för vår del. Även om jag inte är alls så insatt eller påläst som jag varit de andra säsongerna, av olika anledningar. 
Igår ville vi gärna titta på Viktor och heja fram honom när han tävlade uppe på Axamoring. Under förmiddagen kom Stig upp också hit, till Ellas förtjusning (ja, vår också.. hihi). När vi fixat iordning allt här hemma och ätit lunch så packade vi in oss och körde upp till banan. Vi höll oss mest på publikplats, för att inte vara ivägen och störa killarna i deras uppladdning och taktiksnack. Det kan nämligen gå hett till där!! Som åskådare är jag skitnervös och orolig måste jag säga. Jag är jätterädd för att det ska hända någon olycka så att de skadas eller så. Trots att jag är uppvuxen med bilar, motorsport och delvis vid racingbanan.










...and the winner is Viktor!!👏🏼👏🏼


 

Kommentera inlägget här :