d e l ° 2

publicerat i Allmänt, Ella, Familj;
Igår började vi med del 2 i Ellas "utredning" för hennes kognitiva bedömning på habiliteringen. Jag är så djupt tacksam för allt de gjort, gör och hjälper oss med. De är verkligen en stöttepelare i vårt liv. Stor eloge till er!
Första besöket är föräldrarsamtal med psykolog. Vilket innebar att C och jag fick svara på typ tusen frågor om Ella i en och enhalvtimme. Vad hon kan, vad hon inte kan, hur hon gör, beteende, motorik m.m. Svaren ska senare sammanställas och jämföras med svar som personal på skolan svarat. Plus att personal - specialpedagog från hab observerar henne på skolan och gör en skriftlig bedömning, även läkarutlåtande och kuratorutlåtande ska vara med i "utredningen". Sedan ska vi få en fastställd diagnos så småningom. Själv tycker jag att det är intressant, utlämnande, spännande, jobbigt, roligt, engagerande, påfrestande, blottande... ja, det är många känslor just nu! Efter mötet passade min stora kärlek och jag på att ta en liten paus på Espresso House.
Vår lilla stjärna!

Kommentera inlägget här :